2007-09-27

Dual Wielding Mayhem

Jag ser ut enligt nedan. I Halo alltså. Att kunna ta screenshots och göra videoklipp från sina spelsessioner är inget mindre än rent genialt. Bilderna nedan snapshottade jag mest som test ur en random deathmatch (eller Slayer, som det kallas i Halo), och med tanke på att de blev rätt så cleana så känns det som om att det bara är användarens egen kreativitet som sätter gränserna för kvaliteten och omfattningen av Halos användargenererade material. Detta är, som jag nämnt tidigare, framtiden.

ionas

Alltså, så här fungerar det: Allt du spelar i Halo 3 chachas i Xbox:en. Du kan när som helst gå in och se allt du spelat som en realtidsrepris, och/eller hoppa in precis var som helst och börja redigera din favoritfilmsekvens och/eller ta ett gäng screenshots när du gankar lite n00bs. Även gränssnittet är förvånansvärt intuitivt och superlätt att till sig. Allt du skapat och sparat hamnar sedan online hos Bungie, här.

ionas

I normala fall brukar jag skita fullständigt i vem som spelar TV-spel eller ej, men i det här fallet så missar du verkligen något om du inte tar chansen att testa detta iallafall minst en gång. Har du ingen Xbox 360 och/eller Halo 3 så får du komma hem till mig och testa.