2008-06-04

Hallå Lotta Bouvin-Sundberg

Jag tycker synd om Thomas Arnroth. Varje onsdagsmorgon så dyker han upp i SVT och berättar om och recenserar TV-spel. Det är ju bra. Jag kanske inte håller med om betygen och recensionerna alla gånger, men själva principen att Thomas Arnroth en gång i veckan står där i TV och pratar TV-spel är bra. För min del skulle han gärna få göra det varje dag. Det är synd om honom på grund av att han varje gång måste stå där, i direktsänd TV, och försöka förklara TV-spel för någon som verkar (och mycket sannolikt är) otroligt ointresserad. Lotta Bouvin-Sundberg, det är dig jag syftar på här. Det skulle ju precis lika gärna kunna vara min morsa som står där och försöker se insatt ut (och det här är inte kritik mot min mamma på något sätt, hon är grym på alla sätt och vis, men TV-spel, det kan hon absolut ingenting om), och om du tror att du tillför något med frågor som om det inte finns några kvinnor med (i de första 2 minuterna) i Lego Indiana Jones eller om det verkligen verkligen verkligen inte iallafall finns en liten liten chans att man blir rubbad och slagsmålssugen av våldsamma TV-spel, då har du fel. Vad sägs om det här: Du kan väl kanske bara stå där, nicka lite, och fråga om Thomas tycker spelet är bra eller dåligt? Vad tycker du? Rätt bra idé om du frågar mig. Förutom i detta sammanhang så gör du ett riktigt bra jobb tycker jag, men låt Thomas Arnroth sköta TV-spelandet. Vi säger så.

För övrigt, den där gången när det skulle recenseras hockeyspel men bara blev en enda lång automatisk systemuppdatering av PS3:an var ju riktigt smärtsam, men det är en helt annan historia som inte har så mycket med det här att göra. Vi ses.