2008-12-30

Spelåret 2008, del 2

Bra spel jag är för rädd för att spela: Dead Space.
Kommentar: Jag skulle vilja påstå att jag är något av ett fan av skräckspel, det vill säga i den mån att jag vill titta på när andra spelar dem. Någon gång efter Resident Evil 1 & 2 och i mitten av Silent Hill så gick mina nerver sönder, och sedan dess går mitt hjärta lite i kras av skräck varje gång jag måste smyga runt i mörka rum med en dålig ficklampa. Lite synd, såklart, i och med att det innebär att jag oftast missar en hel massa bra spel. Dead Space exempelvis.

Mest ospelade spel: Assassin's Creed
Kommentar: Har haft spelet liggandes i min spellåda i över 9 månader nu. Tänker nog spela det, tids nog. Ska bara ska bara ska bara etc.

Mest nonchalanta spelupplevelse: Devil May Cry 4
Kommentar: Lånade spelet och lirade pliktskyldigt igenom det, nästan utan att tänka på det. Det kan ju inte ha varit särkilt dåligt i och med att jag spelade hela spelet, men det lämnade inget som helst bestående intryck. Gjorde tydligen en sorts recension av det också, som du finner här.