2008-11-05

Robotbygge nr. 2

Ny dag, nytt modellbygge. Även denna gång en Gundam-modell i skala 1/144. Typ en tredjedel mer delar i den här modellen än i föregående, så jag räknar väl med att det blir pilligare och lite längre byggtid.

Samma gear som senast.



Byggtid: 30 min. Något som ser ut som en flygplansmotor börjar ta form.



Byggtid: En timme. Flygplansmotorn kompletteras med en arm och en knöl som jag antar ska bli ett huvud.



Byggtid: En timme, 30 min. Flygplansmotor + knöl + arm + arm = i princip halvfärdig robot. Dock en hel massa byggdelar kvar, så jag misstänker att vi kommer att överskrida åtminstone tre timmars total byggtid här. Börjar även känna mig lite ofokuserad och grusig i ögonen, så vi pausar produktionen här och återupptar med stor sannolikhet imorgon. Cliffhanger!