2008-11-17

Serierea!

Tog, lite som jag brukar göra då och då, en snabb sväng förbi Comics Heaven i Gamla Stan efter jobbet. Letade inte efter något speciellt, men kom hem med en tung påse full av väldoftande trade paperbacks. Påsen innehöll enligt följande:

Identy Disc (#1-6)
Uncanny X-men: Poptopia (#394-399)
X-treme X-men: Intifada (#24, 31-35)
The Incredible Hulk: Abominable (#50-54)
The Origin of Generation X (Uncanny X-men #316-317, X-men #36-37, X-Factor #106, X-Force #38, Excalibur #82, Wolverine #85, Cable #16, Generation X #1)
Thunderbolts (#1-4 + Annual, Incredible Hulk #449, Tales of The Marvel Universe, Spiderman Team-up #7)
Alpha Flight: You Gotta Be Kiddin' Me (#1-6)


250 spänn fick jag hosta upp för allt det här. Det, mina vänner, är vad man brukar kalla SKITBILLIGT. Det är så billigt att jag i princip tjänade pengar på det. Så, bor eller befinner du dig i Stockholmsområdet, ta cykeln/t-banan/taxi/slitna sneakers till Comics Heaven och leta upp den där kartongen på golvet som säger "Marvel Rea". Jag hade antagligen missat den om jag inte snavat på den. Min bästa måndag.