2007-08-09

Warhammer 40000 revival?

I tisdags den här veckan, när jag och ett par vänner väntade på att Nine Inch Nails skulle börja sin spelning på Hovet, sprang vi på en av deras gamla World of Warcraft-bekanta. Det visade sig snart att han slutat lira World of Warcraft för över ett halvår sedan, för att istället nu ägna merparten av sin fritid (och ekonomi?) åt Warhammer 40000. Tydligen var han och ett gäng kompisar rätt organiserade i sitt spelande, vilket relativt omgående fick mig att börja fundera på om jag inte skulle plocka fram och fortsätta måla på min redan påbörjade Tau-armé.

Har inte ens varit i närheten av att lira WH40K på säkert drygt fem år, och det kan nog ha varit uppåt ett år sedan jag målade något senast, så nu känns det som om att det kan vara hög tid och bra läge att haka på några som redan är up & running. Rätt så pepp faktiskt. Kanske återkommer framöver med någon typ av foto vilket illustrerar mina något knapphändiga målartalanger.

Tau Stealth Suits