2007-08-14

Världsätarförhoppning

Jag är inget stort fan av den första Fantastic Four-filmen - tyckte ärligt talat att den var rätt så dålig rakt igenom - och egentligen ej heller av den tecknade förlagan (har dock inte sett särskilt mycket av Ultimate Fantastic Four som tänkt ge en ärlig chans), men det finns en väldigt konkret anledning för mig att gilla FF:

GALACTUS.
Galactus

För den oinvidge så är Galactus en fysiskt manifesterad kraft som för att överleva är tvungen att i ensamhet vandra runt i universum förtärandes de levande planeter som kommer i hans väg (därav de stentuffa smeknamnen Planet Eater och Eater of Worlds). Ett rätt tragiskt öde, för alla inblandade, och en intressant karaktär. Den stora förhoppningen är därför nu att Galactus i någon form är med i uppkommande FF: Rise of The Silver Surfer (som ju är Galactus främsta sändebud och officiella planetrekare, häng med nu för fan). Förhoppning nummer två är att han faktiskt lyckas förstöra jorden och hela Fantastic Four med den, men det ju vet både du och jag redan i förväg att så icke kommer att vara fallet. Hur som helst, filmen har premiär 17 augusti, och om jag känner mig själv rätt har jag sett den innan måndag nästa vecka.

Galactus & Silver Surfer