2008-01-03

30-årspresenter

Gårdagens 30-årsfyllning bjöd utöver sataygrillspett på en riktig kavalkad av väldigt bra födelsedagspresenter från C med familj, som lyckats pricka in i princip alla mina intressen med nedan presentcombo:

På seriefronten så landade Neil Gaimans och John Romita Jr:s Eternals i en stor lyxig inbunden utgåva, väl kompletterad av den superfeta samlingen Ultimate Marvel Team-Up Ultimate Collection (bra namn). Perfekt så här i snöstormstider. I och för sig även lika bra på högsommaren för min del.

Eternals

I kategorin samlarfigurer så överraskades jag av inte mindre än tre stycken av Joe Ledbetters Finders Keepers (röd get, gul snigel, grön "kattfoting"). Lagom små och väldigt fina.

Joe Ledbetter Finders Keepers

WariowareTV-spelandet främjades av det totala knasspelet Warioware Smooth Moves till Wii (som med stor sannolikhet lär göra sig väldigt bra för spelare med en mindre och/eller möjligtvis större mängd alkohol i kroppen, vilket jag ska testa i helgen) samt ett batteripackladdkit för Xbox360.

2008 fortsätter med andra ord sin redan inslagna och väl vedertagna geekporrsbana, och jag hyser stort hopp och förväntan inför vad som komma skall framöver. Det var ju inte alls så där hemskt att fylla 30 som du sade att det skulle vara. Tvärtom faktiskt. Det här får vi göra om någon gång.