2008-09-03

Billigt, men i övrigt?

X-men: Deadly GenesisEfter att ha snappat upp lite tips från bland annat Seriehyllan och Junkultur så kändes det som att det blivit dags även för mig att testbeställa lite från The Book Depository, som efter lite research faktiskt visat sig vara nästan osannolikt mycket billigare än andra bokhandlar, såväl off- som online. Jag är ju inte den som grinar över fri frakt heller. Det blev ett inköp av hardcover-versionen av X-men: Deadly Genesis (och fem andra titlar, men jag håller dem för mig själv ett tag, lite som framtida bloggammo), som under sex nummer berättar historian om Scott (Cyclops) och Alex Summers (Havok) bortglömda yngre bror Gabriel (Vulcan). Hade högt ställda förväntningar på Deadly Genesis, i och med att det är den story som lägger grunden för och utmynnar i mästerliga The Rise and Fall of The Shi'ar Empire, men jag är efter en första genomläsning inte alls så mindblown som jag hoppats vara. Det är inte dåligt, grundhandlingen är rätt spännande och ger en lite mörkare dimension till den ofta genomgode professor Xavier, men det finns vissa logiska brister i omskrivningen av X-mens historiska ursprung, och illustrationerna håller tyvärr inte så hög klass som jag hade hoppats. Hur som helst, några mindre negativa intryck till trots så kan jag absolut inte klaga på en blänkande hardcoverutgåva för 130 kr. Ser väldigt fin ut i bokhyllan, och ibland är ju det gott nog.