2007-10-16

Bionic Commando

Några av er kanske spelade Bionic Commando på Nintendo 8-bit på det gamla goda(?) 80-talet. Jag gjorde det iallafall, hemma hos en kompis jag inte umgås med längre. Synd, egentligen, jag minns det väldigt väl när vi klarade Metroid ihop för första gången. Troligt att det var min första kontakt med genuin spelglädje. Men det spelar ingen roll, det är inte det jag ska jiddra om nu. Det jag vill komma till är att det nu/snart är dags för en splitterny next-gen-version av Bionic Commando. Och som vi har längtat! Eller? Hur det än är med peppet inför Bionic Commando 2.0 så ser man ju solklara kopplingar till originalutgåvan när man jämför dessa två screenshots. Eller? Fan, jag tycker vi glömmer Bionic Commando, det kommer ju med stor säkerhet att vara skitdåligt när det väl kommer ut iallafall. Vi funderar på varför min kompis, som ändå var så pass skilled på TV-spel att han klarade Metroid, i början av tonåren helt tappade allt intresse för digital interaktiv underhållning. Hur kan det gå så pass snett? Tragiskt, när man tänker efter.