2007-10-30

Krysmöte

Laddade hem det nyligen släppta demot för ett av de mer hypade PC-spelen i år - Crysis. De som anser sig veta något om shooters i allmänhet påstår att Crysis ska vara något helt annat, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag tar tjuren vid hornen, laddar hem, installerar och ser underverket med egna ögon. Sagt och gjort - med en mental disclaimer för att min bärbara jobbdator kanske inte riktigt är rätt man för jobbet att driva det grafiskt tilltalande men enligt utsago väldigt krävande Crysis - jag laddade hem (ca 25 minuter), installerade (ca 45 minuter) och kickade igång.

Första intrycket: Riktigt snyggt user interface.
Andra intrycket: Riktigt snyggt intro.
Tredje intrycket: Jag kan inte spela med tangetbord.

Av någon outgrundlig anledning glömmer jag alltid att jag de facto alltid, alltid, är totalt oförmögen att spela datorspel som innehåller fler tangentbordsknappar än W, A, S, D och Space. Allt utöver detta resulterar enbart i snedtryckningar och total frustration. Så, med detta konstaterande insparkat i ansiktet valde jag att göra det enda rätta: Avinstallera. Inväntar från och med nu en portning till Xbox360.

Betyg på den dryga timme av livet jag spenderade med Crysis idag: 1/10

Crysis
Om du tror dig ha en bättre dator samt vara skickligare än vad jag är vid att hantera ett tangentbord och en mus (om du fattar vad jag menar?) så ladda hem demot för Crysis här. Typ 1,5gb om jag inte minns fel.