2007-10-23

Poser

DangaiohIgår landade mitt och flickvännens paket från Hong Kong, fyllt av för tidiga julklappar åt oss själva. C fick en miljon Hello Kitty-prylar, jag fick Dangaioh. Ikväll är risken alltså överhängande att jag blir sittandes, totalt bortkopplad från omvärlden, poserandes denne Dangaioh in absurdum. En nackdel (fördel?) med Revoltechs figurer är att de är så satans poserbara med en massa olika tillbehör att jag skulle vilja ha tre exemplar av varje figur för att kunna utnyttja alla sköna konfigurationer. Panikångest.

För övrigt har vi fått ett attraktivt erbjudande om att köpa en rätt nice bostadsrätt, men det känns inte primärt nu när jag har en ny gubbe att fokusera på. Det gäller att ha sina prioriteringar rätt här i livet. Lockande tanke att ta ett maffigt bolån för att konsumera geekporr istället för att investera i en lägenhet. Får fundera vidare lite.