2008-07-08

DC - Vad är bra?

Jag har, av någon bortglömd och säkert outgrundlig anledning, fått för mig att jag inte gillar DC Comics. Troligtvis är det kopplat till min stora tveksamhet kring Superman och Justice League of America - jag tycker helt enkelt att de verkar vara ett jävligt töntigt och präktigt gäng som räddar kattungar och moralpredikar för ungdomar mest hela tiden. Hur som helst, jag har nu fått för mig att det kanske är dags för mig att vidga mina trångsynta vyer och testläsa något från DC, men jag har ingen som helst aning var jag ska börja. Har läst några snabba recensioner av nya Blue Beetle som verkar lovande, och vill minnas att New Gods var rätt tuffa på den tiden jag läste Stålmannen (80-talet), men vad mer är det som gäller? Tipsa mig, överraska mig, motbevisa mig!

New Gods Blue BeetleKlick för större.