2008-07-11

DC: inte så dumt, faktiskt

Så, jag gjorde ju ett försök med DC, och jag måste säga att jag faktiskt är positivt överraskad, och då främst av Green Lantern - Sinestro Corps (tack för tipset Seriehyllan). Jag har väl aldrig haft något direkt emot Green Lantern som karaktär, men aldrig heller tyckt att han, eller rättare sagt, de (i och med att Green Lantern Corps är en intergalaktisk polisstyrka liknande Marvels Nova Corps), har känts särskilt intressanta. Dock, jag är som sagt positivt överraskad. TPB 1 (av 2) bjöd på en riktigt intressant och actionfylld story som ser ut att kunna bli ett riktigt skönt rymdepos, och utöver klassisk superhjälteaction så tycker jag att Geoff Johns, som jag aldrig läst något av tidigare, lyckas presentera en hel massa (för mig) nya karaktärer på ett väldigt bra vis. Troligtvis så köper jag den avslutande delen av Sinestro Corps redan imorgon. Så bra var det.

Green Lantern Parallax