2009-01-30

RUINS

Sitter på jobbet och känner hur det kliar i fingrarna över att få komma hem och läsa RUINS av Warren Ellis. Har ingen som helst aning om vad det är för något. Var in hos min lokala seriebutik och kollade om det trillat in någon prenumeration (det hade det inte), bläddrade i nyinkommetlådan och spontanköpte en Marvel oneshot jag hittade. Det enda jag såg var titeln och det målade omslaget med Galactus hängandes till synes livlös i omloppsbana kring någon främmande planet. Det räckte för min del. Det är först här, tillbaka på kontoret fler timmar senare, som jag lägger märke till att det är Warren Ellis som författat det här mystiska dubbelnumret. Har bestämt mig för att inte googla någonting om serien. Jag ska göra som förr, läsa serien hemma utan någon som helst aning om vad jag ska förvänta mig. Vardagsspänning!