2007-11-19

Gästinlägg: Jag hatar PS3

Då jag själv inte äger och i princip aldrig har spelat Playstation 3 kan jag inte påstå att jag har några fakta som belägger huruvida PS3 är bättre än Xbox360 eller vice versa. Dock är jag av den helt subjektiva samt väldigt bestämda åsikten att Xbox360 just nu fullständigt sopar mattan med PS3. Läs vidare för att se vad någon helt annan än mig själv har att säga om Playstation 3:

Efter ungefär hundra år bestämmer jag mig för att köra lite Motorstorm
på min PS3a som samlar damm när jag inte använder den som DVD-spelare (typ aldrig). Var tvungen att uppdatera, godkänna, bekräfta, ladda ner, installera, starta om, ladda kontrollen med den vidriga USB sladden som är typ 1 cm lång. Gick in på Playstation Store för att kolla om det fanns nåt, laddade ner två gratisgrejer till Motorstorm, irriterade mig på att navigationen i Playstation Store är så jävla kass. Efter att ha konstaterat att det som vanligt inte finns nåt intressant att ladda ner drog jag igång Motorstorm. Svart. startade om PS3an och testade igen. Svart. Startade om. Tog ut skvan. Inte en repa. Startade igen. Kolsvart. Googlade på 3 olika varianter av Motorstorm Freeze. Det fanns en hel del om demoversioner som inte funkar som Sony påstår fryser så att folk inte ska stå för länge framför demostationerna. Till slut hittade jag ett inlägg på ett forum som stämde på mina symptom. Man måste radera Motorstorm Game Data för att kunna spela. Skiter i det. stänger av PS3an och drar igång XBOX360. Kollar Xbox Live Arcade hittar Every Extend Extra! Blir jätteglad. Spelar oavbrutet i hundra timmar. PS3an får stå bakom teven ett halvår till. Jag hatar PS3. Xbox 360 rulez!