2007-11-12

Gästinlägg: Smygrecension av Mass Effect

Ett (någorlunda ofrivilligt) gästinlägg av en väldigt lyckligt lottad man/pojke som fått det otroligt orättvisa privilegiet att spela allas kommande favoritspel Mass Effect:

Jag skulle kunna skriva en bok om hur bra Mass Effect är, men jag besparar er ögonvärken ger er ett: OMG!!! (fritt översatt: ÅH MIN GUD!!!).

Retrorymdfilmsmusiken, röstskådespelarna, PSO-vibbarna i miljöerna, 3:e person shooter RPG-konceptet och valmöjligheterna gör Mass Effect till det mest uppslukande spelet jag spelat på hur länge som helst.

Mass Effect får Knights of the old Republic att kännas som ett simpelt genrep. Mass Effect är det enda spelet på 2 (TVÅ) år som fått mig att glömma WoW totalt.

11 timmar in i spelet - ger jag Mass Effect: 10 av 10 BLÅSTÅND!

Uppdatering, cirka 11 timmar senare:

20-ish timmar tog det att sätta stop för Saren. Buhhh!!! Argh... whoo!
NEEEEJJ..eller? Jaa? Hm.. fan vad perfekt längd trots allt.

Oh, nu måste jag spela om spelet som Biotic.. eller Sentinel?

Kåtslag i filmformat:
http://www.gametrailers.com/player/27725.html