2007-11-21

Hallå, Ultimates 3!!!

För första gången i den här bloggens (relativt kortvariga) historia ska jag använda mig av klyschan Stoppa pressarna!

Stoppa pressarna! Den 5 december släpps första numret av Ultimates 3. För den oinvigde så är Ultimates 3 den fristående uppföljaren till Ultimates och Ultimates 2, som jag ju gjort mig smått lyrisk över här och här. För att inte upprepa mig alltför mycket nöjer jag med att säga att Ultimates - främst den allra första delen - är bland det bästa jag någonsin läst i serieväg. Tänk dig då den barnsligt innerliga glädje jag idag uppfylldes av när jag överraskade mig själv med att inte ha vetat om att det alldeles snart är dags för ytterligare ett gäng kapitel med The Ultimates. Sjukt sweet, och jag är glad att du glädjs med mig. Båda föregångarna har sträckt sig över 13 nummer vardera, så det känns nog troligt att 3:an också kommer att göra det. Från och med december kan du med andra ord se fram emot (eller förfasas över) att jag en gång per månad ie en gång per nysläppt nummer bloggar om Ultimates 3.

Ultimates 3
Du klickar på bilden, och har den som wallpaper.