2007-11-12

Utmaningen: Vem är vem?

Update 1, 13 nov: Uppdaterar nr 7 och 12 enligt input från (en?) Wiking.
Update 2, 13 nov: Uppdater nr 1 efter en snedgoogling på Gaiking. Tur.

Så, en direkt fortsättning på detta inlägg. Jag blev lite småbesatt av att få reda på vem som är vem av superrobotarna (vilket faktiskt är den officiella benämningen) nedan. Slängde därför ihop en översiktkarta och gick loss på Google som en fetknopp på en semla. Klicka på bilden för stor version och här för stor version i färg. Om du vet namnet på någon av nedanstående och/eller anser mig ha gjort något fel (osannolikt), droppa en kommentar, eller ring på hemnumret. Jag uppdaterar detta inlägg efter hand, och ger mig inte förrän och du och jag är klara med detta.

Super Robots Chart who-is-who?

1. Invincible Robo Trider G7
2. Getter Robo G / Gettâ Robo Jî
3. Getter Robo
4. Mazinger Z / Majingā Zetto
5. Brave Raideen / Yūsha Raidīn
6. Chōdenji Robo Combattler V
7. Tosho Daimos / Brave Leader (or Fighting King) Daimos
8. Great Mazinger / Gurēto Majingā
9. Daitan 3 / Muteki Kojin Daitarn 3
10.
11. UFO Robo Grendizer / UFO Robo Gurendaizā
12. Chōdenji Machine Voltes V / Chōdenji Mashīn Borutesu Faibu
13.
14.
15. Super Machine Zambot 3 / Muteki Chōjin Zanbotto 3
16. Great Sky Demon Dragon Gaiking / Daikū Maryū Gaikingu
17.